Pavel Tahil, een voormalige student aan het Seneca College, merkte dat de bestaande college-apps problemen hadden met bruikbaarheid en prestaties. Hij geloofde dat een goede app voor studenten hun academische ervaring en campusleven aanzienlijk kon verbeteren. Met dit in gedachten, streefde hij ernaar een alles-in-één oplossing te creëren die essentiële diensten stroomlijnt en een gebruiksvriendelijk, efficiënt en betrouwbaar platform biedt.
De Seneca Studenten App onderscheidt zich door essentiële campusgereedschappen en -diensten te consolideren in één gebruiksvriendelijk platform. Het integreert naadloos functies zoals lesroosters, campusdineren, bibliotheektoegang, OneCard-beheer en meer, waardoor een samenhangende en efficiënte ervaring voor gebruikers wordt gecreëerd. De kracht ligt in de intuïtieve interface, personalisatie-opties en de focus op het verbeteren van de academische ervaring van studenten.
De ontwerpproces van de Studenten App betrok Sketch en Figma Jam als primaire tools. Het project begon met een UX-ontdekkingsfase en omvatte interviews en gebruikerstests met Seneca-studenten. Gebruikerspersona's, reizen, wireframes en prototypes werden gemaakt voor continue verfijning op basis van feedback. Sketch en Figma Jam maakten naadloze samenwerking en versiebeheer mogelijk, waardoor responsieve ontwerpen voor verschillende apparaten mogelijk waren.
De uitdaging van het ontwerpen van de Studenten Apps was het balanceren van de diverse behoeften en voorkeuren van de doelgroep, terwijl een samenhangende, gebruiksvriendelijke en efficiënte ervaring werd behouden. Met een breed scala aan functies en functionaliteiten die in de app moesten worden opgenomen, was het essentieel om deze elementen te prioriteren en te organiseren op een manier die gebruikers niet zou overweldigen of de algehele bruikbaarheid van het platform in gevaar zou brengen.
Deze app staat als een getuigenis van hoe technologie studenten kan versterken en hun academische reis kan verrijken. Het pakt de beperkingen en nadelen aan van bestaande college-apps, die werden geplaagd door bruikbaarheidsproblemen en slechte prestaties. Door een superieur alternatief te bieden, heeft deze nieuwe app het potentieel om de manier waarop studenten omgaan met hun college-ervaring te revolutioneren, waardoor het efficiënter, plezieriger en productiever wordt.
De Seneca Studenten App werd ontworpen tijdens de zomer van 2022 in Newcastle, VK en bijgewerkt in maart 2023. Het project omvatte het creëren van meer dan 100 mock-ups, met inheemse componenten voor optimale prestaties en naadloze integratie met iOS en macOS. Meer dan 40 deelnemers leverden waardevolle kwantitatieve gegevens via enquêtes, en meer dan 10 deelnemers namen deel aan kwalitatief onderzoek om het ontwerp en de functionaliteit van de app vorm te geven en te verfijnen.
Deze Design werd bekroond met Brons in A' Interface, Interaction and User Experience Design Award in 2023. De Bronzen A' Design Award wordt toegekend aan uitstekende en creatief geniale ontwerpen die ervaring en vindingrijkheid authentiseren. Gewaardeerd voor het opnemen van best practices in kunst, wetenschap, ontwerp en technologie, tonen ze sterke technische en creatieve vaardigheden en dragen ze bij aan verbeteringen in de kwaliteit van leven, waardoor de wereld een betere plek wordt.
Projectontwerpers: Pavel Tahil
Afbeeldingscredits: Pavel Tahil
Projectteamleden: Pavel Tahil
Projectnaam: College App
Projectklant: Pavel Tahil