Sinds de uitbraak van de epidemie zijn mensen gedwongen om in kleine gemeenschappen te leven en staan ze onder enorme mentale druk. Het ontwerp, geïnspireerd op Kandinsky's onderzoek naar punten, lijnen, vlakken en kleuren, heeft tot doel een nieuwe brug te slaan tussen denken en visie. Met het gebruik van deze fundamentele elementen reconstrueert het een nieuwe manier om de wereld waar te nemen en wekt het de drang op bij mensen om te interacteren en te communiceren.
De set posters is ontworpen om het belang van herverbinding binnen de gemeenschap in het post-epidemische tijdperk te benadrukken. De eerste poster gebruikt grafische vulling en stapeling om een angstig persoon te representeren die geconfronteerd wordt met de epidemie. De tweede poster construeert een speciale doos als symbool van een camera, die het kritieke moment van verandering documenteert. De derde poster reconstrueert de vorm van Gambiered Canton Gauze Zongzi met behulp van lijnen en rechthoeken. Deze lijnen symboliseren ook de verbinding tussen mensen.
De posters zijn gemaakt door de ontwerper met behulp van Adobe Illustrator, Affinity Designer en Adobe After Effects software. Ze worden normaal gesproken afgedrukt op A2-formaat, 420 x 594 mm, op Takeo Saigen-papier van 200 g. Daarnaast zijn deze posters ook bedoeld voor digitale displays (1080 x 1800 px).
De posters zijn ontworpen voor printproductie en digitale doeleinden. Ze zijn bedoeld voor gemeenschapsdisplays, waarbij ze de interesse van de kijkers opwekken en hen vervolgens doorverwijzen naar deelname aan activiteiten en het volgen van het officiële account van de organisatie voor meer informatie. Ze worden ook gebruikt voor digitale promotiecampagnes. Op sociale media worden deze posters omgezet in geanimeerde afbeeldingen.
Het project is gestart in september 2021 in Foshan. Het onderzoek voor dit ontwerp is gebaseerd op constructivisme en Kandinsky's Points and Lines to Plane, waarbij de essentie van stoffen wordt onderzocht door de samenstelling van de wereld te bestuderen en een nieuwe manier van waarnemen te reconstrueren.
Het gebruik van eenvoudige geometrische vormen en vlakke technieken, zoals driehoeken, cirkels of vierkanten, presenteert de kijkers een unieke wereld waarin de relaties tussen symbolen en betekenissen niet vaststaan en waarin kijkers elke mogelijke interpretatie kunnen verkennen. De ontwerper gebruikt ook slechts één sterk verzadigde kleur in elke poster om de kijkers in een ongemakkelijke staat te brengen, alsof er iets aandacht nodig heeft. De ruimtelijke ordening van kleurblokken en afbeeldingen creëert een ambigu ruimte, die zowel tweedimensionaal als driedimensionaal lijkt te zijn en de kijkers voortdurend in verwarring brengt.
Dit ontwerp is bekroond met de Iron A' Design Award in de categorie Grafisch Ontwerp, Illustratie en Visuele Communicatie Design in 2022. Deze prijs wordt toegekend aan goed ontworpen, praktische en innovatieve creaties die voldoen aan professionele en industriële eisen. Ze worden gewaardeerd vanwege het integreren van best practices uit de industrie en competente technische kenmerken. Ze zorgen voor voldoening en positieve gevoelens en dragen bij aan een betere wereld.
Projectontwerpers: Bo Wang
Afbeeldingscredits: Bo Wang
Projectteamleden: Bo Wang
Projectnaam: Reconstruct
Projectklant: Bo Wang